donderdag 1 december 2011

Jurgen @ AU 2011: Dag 2

Autodesk%20University Zonet heb ik Jürgen zijn verslag van Dag 2 op AU ontvangen:

I Quote:

Het zijn lange en zware dagen, dinsdagnacht slaat de jetlag toe, pas om 4 uur heb ik enige rust kunnen vinden, en om 6u ging die wekker alweer af. Damn. AU is geen plezierritje... 


M'n eerste class was Inventor large assembly, wat een handson class bleek te zijn. 
Ieder had een pc en kreeg de opdrachten om view reps,  shrikwrap en derived components te maken. 
Eigenlijk allemaal vrij basic, zonder groot in de problematiek af te duiken. 
Wel is me door de mannen bevestigd dat een snelle single core CPU eigenlijk beter is voor onze super modems dan een multicore CPU.
(Stefaan: klopt niet helemaal, een i5 of i7 processor zal wanneer er maar één core gebruikt wordt, deze core gaan boosten. Multicore heeft wel zijn effect bij het renderen!)

Die sessie werd bijgewoond door garin gardiner de Inventor product manager van Autodesk. 
Ik heb mijn classbuddy de oefeningen laten maken en van de gelegenheid gebruik gemaakt om garin aan te spreken over een aantal lopende issues welke ik heb, en maar niet beantwoord geraakten via het Belgische netwerk. 
Hij kon er zich onmiddellijk in vinden, en kon hem na AU nogmaals mailen. een van de zaken die ik hem voorgelegd heb bleek een vergeten bug te zijn die er nu al verscheidene niet opgemerkt werd. Ging het loggen als een regression en patchen. 
Je ziet maar, wanneer mede juiste mensen kent/ontmoet kan een langdurig probleem wel plots terug vaart krijgen om het op te lossen. Sterker nog, heb Garin een aantal screenshot getoond van wat we doen op Arcelor Mittal, en het leek alsof hij zijn ogen moest inslikken. 
Hij was zelf zo geïnteresseerd dat hij zal overwegen om volgend jaar naar België te komen met Autodesk team voor een bezoek. Geweldig,toch?

Voor de tweede sessie bleef ik bij het thema performance en ging naar sessie van hp workstations met tips & tricks over de maximale resultaten van de computer! 
Maar het bleek eerder een technische praatje te worden over welke componenten ze in hun workstations steken dan de machine te tweaken voor nog beter resultaat. 
Niet wat ik verwacht had. 

Maar in de zaal ernaast kon ik lynn allan horen voor haar sessie 90 AutoCAD tips in 90 minuten. 
Zij is uiteraard al aantrekkelijk om naar toe toe gaan, dus heb ik het me niet berouwd,om van zaal te wisselen. 

In de namiddag had ik nog sessies Inventor plastic Parts, met een mooie voorstelling die ook elegant gebruik maakte van multibody body design.

Een tweede Middagsessie ging over AutoCAD annotations, terug vrij basic over automatische verschalingen voornamelijk voor het maken van nieuwe tekeningen. 
In deze sessie miste ik dan ook een workflow over hoe oude AutoCAD tekeningen met niet annotative bematingen omzetten naar het nieuwe concept. 
 Na de les werd de lesgeefster hierop aangesproken en die was me wel bereid om haar workflow hiervoor door te sturen. Ze kon dit niet meer in haar presentatie steken doordat het publiek van deze class entrylevel was. 

Een laatst sessie begon om 17 h00: AutoCAD structural detailing. De dag begin door te wegen, blijkbaar voor iedereen want van de 80 inschrijving kwamen er maar een twintigtal opdagen. Ook de lesgever had het zienbaar lastig. Iets vroeger dan voorzien stopte hij dan ook zijn sessie: alles stond toch op internet, de ganse uitleg en de datasets, en wanneer er nog vragen waren kregen we zijn kaartjes mee mochten we nadien er nog op willen ingaan. Ik denk dat niemand het hem kwalijk nam om vroeger te,stoppen. Maar de dag was nog niet voorbij!!! 

De AUGI beer bust volgde in de expossition hall. Daar sloop Ivan Peeters van atlas Copco ook rond samen met lieven Grauls van Autodesk Benelux. gaan we een puntje pakken mannen! 
Hierover kan ik uiteraard niet meer vertellen. Je kent het wel, what happens in Vegas, stays in Vegas Tja zijn lange dagen op AU, het kruipt in de kleren.

Groeten,
Jürgen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Recommended Post Slide Out For Blogger