donderdag 1 december 2011

Jurgen @ AU 2011: dag 1

Autodesk%20UniversityJurgen zit de volgende dagen in Las Vegas, dit natuurlijk voor Autodesk University 2011.
De internet voorzieningen zijn daar blijkbaar niet zo best ofwel kost het even $12/dag.
Toch heeft hij even de moeite gedaan om me een mailtje sturen met zijn bevindingen van de eerste dag.
Die heb ik voor jullie wat uitgebreid met extra info/foto's. 
Zijn eigen foto's zullen later moeten volgen...


I Quote:  

De general opening sessie vond ik persoonlijk nogal tegenvallen, verleden jaar hadden ze een 360 panorama opstelling voor de videopresentatie. 
Dat is natuurlijk moeilijk te overtreffen. Nu was het wand met een viertal projectieshermen, ook aardig, maar had toch niet dat imposante gevoel. 



Jeff kowalsky CFO van autodesk deed de opening met een speech over de 5 chaotische golven van onze dagelijkse industrie en marktrends. 
Het kwam er steeds op neer dat een golf een probleemstelling voorstelde, zoals snel wisselde marktrends, competitieve opstelling, en dat dit steeds in een motivatiepraatje werd geconcludeerd in innovatief design. 
Wel leuk wanneer je de preek voor de eerste keer hoort, maar wanneer men al eens naar een autodeskmeeting gaat, ook in eigen land, wordt daar in essentie hetzelfde verteld. 
Om het verhaal kracht bij te zetten werd een gastspreker erbij gehaald die als subcontractor voor NASA werkt, en een nieuwe robot heeft gemaakt om naar de maan te sturen. Interssant detail, die jongen was ongeveer 26 jaar oud, en net van school af. En hij bekrachtigde dat innovatief design, en de top belt van autodesk hem geholpen hebben om die robot te bouwen. 



Carl Basso CEO van autodesk kwam ook even op, eigenlijk terug met dezelfde boodschap, maar hij gaf een aantal praktische voorbeelden zoals de foto to 3D model, de nieuwe iPad app (freeforce??) en wat shots van Inventor Fusion. 
Hier is me zelf opgevallen dat de Fusion screenshot kwam van een Mac. 
Ik Heb dit later bevestigd gekregen dat Inventor Fusion zal verschijnen naast autodcad, voor de Mac. Van Inventor voor Mac heb ik niets meegekregen. Maar de officiĆ«le verklaring hiervover zou vandaag gemaakt worden. 

Ons Lynns Allen sloot de keynote af, met een peptalk over de AU spirit. Dat was kort. 

Mijn eerste classic was een beetje cadmanagement. Uiteraard gegeven door Robert Green - wie het CAD management waarschijnlijk zelf heeft uitgevonden. 
Ik volg zijn aktiviteiten al jaren en heb me regelmatig kunnen optrekken aan zijn materiaal. Was dan ook heel blij om hem hem eens persoonlijk te ontmoeten. 
Zijn classic zat zogoed als vol, en zijn presentatie over CAD standarisate deed hij op zijn typische manier met wat cynische vragen, en een heel down to earthlink mentaliteit.

Ik heb ook de twee aansluitende classes over Inventor Fusion gevolgd van Kevin Schneider, en eindelijk denk ik nu het concept en de doelstelling van Fusion gecapteerd te hebben. 
De voorstellingen en sneak previews welke ik eerde heb gezien in BelgiĆ« hadden me een totaal ander beeld gegeven. Eindelijk is dit rechtgezet, en heb ik mezelf een mental note geschreven om me toch even wat te verdiepen in Fusion. 



Als vierde classic had ik eentje gevolgd over licentie sheet. Het wat en hoe van de flexlm, de tool om netwerklicentie te beheren, hoe de cascading licingen werken, hoe een licentie server opzetten, bij single server, redundant of distributed. En een paar leuke instellingen weleens in het optionsbestand kunnen gestoken worden, zoals bij een timeout wanneer de software crasht bij de gebruiker en nog steeds een licentie blijft innemen, maar toch niet meer gestart is. Of hoe men het exporteren van een netwerklicentie kan berperken,want iedereenkan zomaar tot 6 maanden de licentie meenemen op eigen toestel, bijv laptop 

Nuja, vandaag start de tweede dag van AU, heb een zeer uitdagende agenda, verwacht er veel van, en hoop tegen morgen terug een kort verslagje te hebben.

Groeten, Jurgen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Recommended Post Slide Out For Blogger