zaterdag 3 december 2011

Jürgen @ AU 2011: dag 3

Autodesk%20University En het verslag van dag 3:


Ik heb de wekker om iets vroeger moeten zetten dan gisteren, om 6am opstaan dus. Snel even een douche nemen en naar de ontbijtzaal joggen. 
Het pallazzo hotel is net naast het venetian hotel gelegen en beide lopen in elkaar door. Dit zorgt ervoor dat ik wel 10 minuten moet stappen om naar de ontbijtzaal aan te komen. 
En deze is dat ook nog eens zo groot (moet immers 8000 man kunnen zetten) dat het ook weer een paar minuten duurt eer men een plaats heeft gekregen. 
Maar het allemaal super georganiseerd. Het ontbijt wordt in grote hoeveelheden aan en af gevoerd aan de talrijke buffettafels. Nog even een koffiebeker togo grijpen (the American way i guess) en "up to the  classes".



Ik ben gestart met een training in navisworks manage, een presentatie die ingaat op de pijnpunten, het maken van selectiesets om deze te gebruiken voor view (hide objects), clashes, en de timeliner om de opbouw van een constructie te kunnen weergeven. Voor mij was deze class top, ik had alle getoonde elementen en functies wel al eens gezien, maar de combinatie en het toepassingsgebied ervan waren nieuw en stimulerend. Mooi meegenomen was dat de presentatrice Ook wel een aardige verschijning was :-)

Een tweede class was plant design in combinatie met pointclouds. Hoe dat men een laserscan kan inzetten in een design van een installatie of een fabrieksgebouw.
Het kwam er niet alleen op neer om een 3D scan in te voegen in de CAD omgeving, zoals AutoCAD of Navisworks, maar ook om op de pointclouds via zware algoritmes object erkenning te gaan doen, en een omzetting te lanceren van pointcloud naar 3D solid. 
Is eigenlijk hetzelfde als een scan van een 2d tekening die via raster to vector functie wordt omgezet. Nu diegene die wiseimage of rastercad kennen weten dat dit al niet evident is, en dit is dan nog maar 2d.
Deze presentatie was dan ook heel gelikt, wist zelf niet dat zoiets bestond. Daarom moet men dus naar AU komen om dit mee te krijgen.

Voor de volgende class greep ik terug naar AutoCAD, de macro recorder om specifiek te zijn. Ik had gehoopt om wat meer toepassingsgebied te vinden voor het CAD management, maar best nu eigenlijk dat dit toch een gebruikers tool is. Maar in elk geval heel leuk, zal het zeker moeten als een puntles voor mijn mannen bij Arcelor Mittal.

Voor de vierde class heb ik gebrost (niet verder vertellen hè). Kwam eigenlijk omdat ik tijdens de pauze met een Autodesk QA engineering ben beginnen babbelen, en dat is wat uitgelopen.
Was iemand die in Oragon werkte, in devisie waar ze Inventor ontwikkelen. Hij runde trouwens ook een lokale Autodesk User groep, en daarmee moest ik gewoon onze inventorwizard tonen.
Hij bleek nogal onder de indruk, van de hoeveelheid materiaal we hebben, en de extra's zoals de bleuprints ( gratis technishe oefen tekeningen) en de cartoons van Gerrit. En hij wou deze ook gebruiken voor zijn eigen User group. Hij kon enkel niet begrijpen dat wij eerder een virtuele User group zijn en eigenlijk geen samenkomsten hebben. Ze doen dat hier in de vs blijkbaar vrij frequent, ook al is het maar om van thuis even weg te zijn en pintjes te kunnen pakken. Maar goed, over de class kan ik dus niets zeggen, heb er wel een leuk contact bij voor als het weer eens hapert met Inventor.

En de vijfde sessies was eigenlijk zo zwak, dat ik na een kwartier (met een twintigtal andere) ben buitengelopen. zeg er verder niets over behalve dat ik toch compassie had met de lesgever.

UP NeXT: AU mixer in de venetian ballroom. De afsluiter van AU.
Er was buffet om nog iets te knabbelen, ze kwamen royaal rond met hapjes en er was een open bar waar men ook Heineken kon krijgen - dat viel tegen ja. Maar er was ook een BUD en corrona. Op het podium nam men van de gelegenheid gebruik om nog wat marketing te doen en oa de 123sculpt te promoten, en daar tussen een club dj die zijn deuntjes op de platenspeler legde. De afsluiter was dus niet echt explosief, andere jaren waren er optreden van oa de Bleu Man Group en een die met kettingzagen stond te jongleren, mss heeft laatste intussen een ongelukje gehad En kan niet meer optreden?

Voor mij was het m'n eerste AU, er waren wel een aantal zaken waar meer van verwacht had, maar niet te min is het zeker de moeite waard, en wanneer men een beetje uitkijkt wat men wil bereiken op dit evenement, zeker zijn geld waard.

Nu moet iedereen me vergeven, maar nu dat gans AU opnieuw naar huis gaat en maandag waarschijnlijk terug  begint te werken, blijf ik hier nog een paar paar dagen om de ander vruchten die Vegas heeft te proeven :-)

Groetjes,
Jürgen
De foto's mag u binnenkort verwachten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Recommended Post Slide Out For Blogger