vrijdag 30 november 2012

IW @ AU: Dag 3, muffins voor ontbijt

Autodesk%20University
Na een veel te korte nacht (1-6am + nog kleine jetlag) en een heftige discussie met de wekker, werd de derde AU dag ingeleid.
Een Amerikaans ontbijt, zo lijkt het - bestaat uit een pot koffie, muffins, boule de berlins met confituur of choco,... Daarom moet een walking breakfast ongetwijfeld bedoeld zijn om "het" allemaal er weer wat af te lopen :)

Eerste class van de dag: Excel-ling with autocad: no programming required.
Wat eigenlijk inhield dat dit over de AutoCAD dataextraction ging. Niet wat ik verwacht had, diezelfde class had ik een paar geleden ook als puntles samengesteld. Minder goede start dus. Die class beschrijvingen waarop men de classes kiest zijn vaak zou opgeblazen dat ze een totaal andere inhoud geven dan verwacht. En hier was het precies alsof het warm water op ISW werd uitgevonden ipv van te zeggen dat de class over de AutoCAD data extra tor ging.

Tweede class: Inventor Top Down modeling door Paul munford (blogger van CADsetterout)
Ik had Paul als collega Inventor blogger van de UK - de dag eerder toevallig ontmoet. En het thema Ligt me ook nauw aan het hart. Ik had deze class gekozen om eens een andere inblik of benadewijze te zien. Paul zit beroepshalve in de houtindustrie. Dus gebruikt Inventor om houten constructie in meubelen mee te ontwerpen. Het was voor hem de eerste keer dat hij een class deed op AU, en zijn zenuwachtigheid was wel een beetje te zien. Tja, er zaten ook 200 mensen in de zaal. Ik herinner het me ook nog dat ik het verleden jaar toch ook een beetje heb genepen op onze Inventorwizard Conference. Uiteindelijk goeie class, en heb inderdaad toch een paar detailbenaderingen meegenomen.

Inventor workflow for top down manufacturing shop process:
Tja weer zo een: basicly ging het over iparts. Sorry vriend, maar uit uw classtitle en beschrijving verstond ik toch iets anders. So i skipped class :)
En ging eens gaan neuzen in de "creative lounge" waar oa de 3D printers stonden.

Alias for Inventor: alias wordt in de design suites nu ook bijgeleverd, afhankelijk van de suitegraad. Dit is een product die Autodesk een aantal jaar geleden heeft overgenomen en waarmee men conceptueel ontwerp mee kan doen, zoals voor de autoindustrie.

Men startte vanuit een Inventor model: en had een frame van een motorfiets. Deze werd geëxporteerd als een reference surface naar alias om hier vervolgens de curves toe te voegen op een brandstoftank te maken. Eens men de vorm had, werd deze terug naar Inventor overgebracht om de vulopening te maken, uit te hollen en er een engeneeringsmodel van te maken.

Last class:  Managing Autodesk licences
Dit is uitsluitend voor het beheer van de licenties: verschillen standalone en netwerk.
Met de suites is het eigenlijk veel meer geworden dan enkel maar een toepassing binnen de suite opstarten, zeker indien men een netwerkpool heeft met meerde licenties en suites, beginnen we te spreken van cascading licenties en andere opties zoals een indelen in functionele groepen, toegang om licenties te mogen exporteren, refreshen van de licentie aantallen na een crash van een toepassing. Dit houd dus allemaal in dat men het kapitaal van licenties op de best efficiënte manier kan inzetten, en eindgebruikers wel of geen rechten geven om bepaalde software wel of niet te laten opstarten.

Om 19h00 zou de AU party beginnen in het Hard Rock hotel een paar starten verder.
Ik had in de loop van de dag nog een paar goodies kunnen verzamelen en wou die eerst terug brengen naar de kamer. Maar eerlijk gezegd was ik zo moe dat ik men bed niet meer ben uitgekomen. Zucht.
Vanavond dan maar "Hooters" om dat te compenseren ;)
Ik ben nog twee dagen hier, mss nog eens een tour maken in de grand canyon, die hier maar een beugschoot vandaan is.
Maandag terug thuis, en dinsdag..... Inventor academy in Breda!!!

Groetjes,
Jürgen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Recommended Post Slide Out For Blogger