woensdag 18 augustus 2010

Nostalgie van de bovenste plank...

NieuwsZelf ben ik met Autodesk Inventor gestart vanaf release 5.3 dat moet zo ongeveer een 8 jaar geleden zijn.
Dit was toen voor mij een grote verandering en vergde wel een dag of 2 eer ik het principe door had, maar al vlug vond ik het zeer leuk om met een 3D pakket te ontwerpen en ongetwijfeld deelt u dezelfde mening.

Blijkbaar zijn er ook leden van Beyond IW die nog veel vroeger in aanraking kwamen met Autodesk Inventor, in dit geval hebben we het over Francis Wedema hij mailde me onlangs een Readme file die hij nog had van zijn Inventor 3 uit 2000, dat moet zoiets als de eerste publieke versie zijn waar wij zelfs geen icoontje van hebben op ons beta versie overzicht!

Wel eens leuk om eens door te lezen vond ik.

Zo blijkt dit issue al lang te bestaan:
• In some complex cases the flat pattern analyzer will not pick the appropriate face for the flattening of a sheet metal part. When this happens you can fix the problem by deleting the flat pattern, selecting the base face that you want flattened and then generate a new flat pattern while the base face is highlighted.

Of hoe interessant deze verbetering was:

• Normal sketch dimensions can now reference driven sketch dimensions. This functionality becomes very useful with adaptive parts when defining that adaptive parts sketch(es).

Wat ik me vooral herinner is al de tijd die ik gestoken heb in het modelleren van standaard onderdelen!

Bedankt Francis!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Recommended Post Slide Out For Blogger