vrijdag 17 juli 2009

Google Wave

ToolsHoe zou je mail er uitzien als men het nu pas zou ontwikkelen?
Die vraag stelde Google zichzelf, en het antwoord is Google Wave geworden.
Google zet met deze internet applicatie weer een mijlpaal neer: ze brengen een heel nieuwe kijk op het huidige mailsysteem.
Het concept is in mijn ogen een oplossing voor vele bedrijven. Communicatie (die vaak te wensen overlaat) wordt zo makkelijk gemaakt dat Microsoft met iets heel sterks voor de dag zal moeten komen om niet van de markt gegooid te worden. Het wordt alsmaar duidelijker dat Google de markt overneemt en die ook volledig zal domineren.
Google Wave laat je toe om alle Google applicaties, zoals Earth, Talk, Maps, Docs, Picasa, Agenda, Tasks,... in 1 programma te gieten. Ze gooien daar nog tientallen nieuwe features bovenop die het allemaal nog makkelijker maken.
Ze zijn ervan overtuigd dat dit volledig open source moet zijn. Daarom bieden ze aan de developers van software de volledige code aan, om van daaruit nieuwe applicaties te maken.
Bekijk de presentatie vluchtig, ik zou je niet aanraden om ze volledig te bekijken. Het is interessant maar over enkele maanden kan je het allemaal gewoon uitproberen.
Het is wel duidelijk denk ik. Ik ben een fan van google. Velen zullen mij tegenspreken omdat Google de totale mark probeert te domineren, en een hoop macht zal krijgen. Is dit eigenlijk wel goed?


nb. De eerste 15 minuten zijn zeer interessant. En dan het nieuwe translate-feature op 1u10min
is ook zeer leuk op eens te bekijken.

Overzicht van de features: About Google Wave

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Recommended Post Slide Out For Blogger