dinsdag 28 augustus 2007

Ironman Canada: ik heb erover nagedacht

Evenement"You are an Ironman": dat luidde gisteren wel meer dan 2000 keer door de luidsprekers in downtown Penticton, BC. Om 6h30 in de ochtend werd het startshot gegeven voor de pro's - en om 7h00 voor de grootte massa - waar meer dan 2200 mensen het water indoken voor een 3,8km zwempartij, een 180km fietsrit en 42,2km marathon.
De race werd uiteindelijk gewonnen door een kiwi, de Nieuw - Zeelander Kieran Doe die het ganse parkoer in 8:32:45 voltooide, en daarmee zijn eerst Ironmantitel binnenhaalde. De 77-jarige zuster Madonna Buter - en daarmee de oudste deelneemster deed er 16h40 over. En voor zover ik weet deden er geen Belgen mee, wel een paar Nederlanders - dus daarvoor luidruchtig gejuigd.
Ik had even gehoopt dat de Canadezen hier het verschil tussen Belgie/Vlaanderen/Nederland niet kenden - maar toch kreeg ik te horen dat men m'n deelname hier volgend jaar verwacht.
Dus, ik heb er even over gedacht... en het daarbij gelaten. Dat ze me binnendragen op een belgische vlag wil ik even vermijden...
363 10:58:54 Marlo Moedig Maasland(NLD)
670 11:40:20 Carola Nell Maasland(NLD)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Recommended Post Slide Out For Blogger