vrijdag 12 januari 2007

3D Motion controller blijft rondspinnen

3dconnexion
Onlangs stond ik nogal verbaasd toen ik elk Word document (waaronder ook m’n bundel Inventor Tips ’n Tricks) opende en de zoomfactor onmiddellijk naar 10% wegebde – zonder dat ik dit ooit had ingesteld. Een document van 60 pagina’s kon ik gewoon op één oogwenk op de monitor zien staan - welliswaar heel klein. Na het instellen van een leesbare zoomfactor, verdween het document telkens weer naar die 10%...
Even met Excel geprobeerd, en... precies hetzelfde... klikken als een gek om toch maar mijn documenten scherm vullende te krijgen, maar niets hielp.
Ik ben dan die kleine piepende vriend beginnen te verdenken, misschien dat de muiswiel is blijven hangen... maar neen.
Een Space Pilot had ik ook aan m’n systeem hangen. En ja hoor – bij Inventor maar ook bij de Motion Controller demo’s zag ik dat het ding altijd maar bleef rondspinnen zonder dat ik hem moest aaien. De Motion Controller had haar calibratie verloren, en zorgde ervoor voor het zoomverschijnsel in Office.

Ik had geprobeerd de computer opnieuw op te starten, maar het spinnen bleef maar duren. In het stuurprogramma van de Spacepilot heb ik uiteindelijk een knop gevonden die de calibratie opnieuw uitvoert. Het zal natuurlijk afhankelijk zijn van welke driver men heeft geinstaleerd om deze reddende knop te vinden – maar bij mij ging het zo: in het 3D Connections Control Panel is er linksonder de knop “Motion Settings”, klik verder op “Advanced” om onderstaand dialoogvenster te verkrijgen. De knop “Rezero Device” zal de calibratie uitvoeren.

2 opmerkingen:

  1. Anoniem23:54

    alsof jullie gedachten kunnen lezen... heb toevallig vanmorgen precies hetzelfde probleem, en heb er zonder over na te denken alles uitgezet. Maar nu al weer opgelost... super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey John, ik dacht wel dat er zoiets zou in zitten uit men ervaring met de vroegere Joysticks voor games.
    Maar ik heb er toch ook even moeten naar zoeken!

    BeantwoordenVerwijderen

Recommended Post Slide Out For Blogger