maandag 19 april 2010

Inventor 2011: goed, beter, best...

NieuwsEventjes zelf met de nieuwe grafische mogelijkheden van Inventor 2011 zitten stoeien en dit is zowat het resultaat van een oud ontwerp van me.

Inventor Standard (met shaded edges) (klik om te vergroten):

Inventor met Realistic visual style, shadows en reflections actief (klik om te vergroten):

Gerenderd met Inventor Studio (klik om te vergroten):



Zoals je dus kunt zien geeft het renderen nog steeds het beste resultaat, men heeft er immers heel wat meer mogelijkheden qua belichting om te kiezen. Bij de Visual Styles kan men maximum 4 spots actief zetten en eigenlijk amper iets mee instellen.

Natuurlijk is er wel een groot verschil tussen het standaard visueel weergeven van uw model zoals we dat gewoon waren uit vorige releases en de nieuw verschillende visual styles.

Zo kun je ook een achtergrond kiezen zoals deze bijvoorbeeld, deze draait dan mee rond wanneer u uw onderdeel rond beweegt. Deze kun je verder wat instellen met schalen, hoek en lichtsterkte wat me zeer goed doet denken aan Autodesk ShowCase (klik om te vergroten):


In ieder geval zorgen de nieuwe stijlen ervoor dat Inventor daarom niet ineens heel traag word. Integendeel deze assy van me blijft zeer vlot ronddraaien. Selectie van componenten blijft even vlotjes gaan. Dus als men geheugen het enigszins verder toelaat zou ik zelfs overwegen om zo verder te werken en zeg ik met veel oog voor detail vaarwel aan de oude stijl :)

Als afsluiter nog even wat stoeierij (klik om te vergroten)?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Recommended Post Slide Out For Blogger