woensdag 6 januari 2010

Interview met Charles Bliss

InterviewWie al van voor release 8 met Inventor werkt (als ik me niet vergis), die weet beslist dat er toen nog geen standaard bibliotheek meegeleverd werd met Inventor. Wou je een bout of moer aan uw model toevoegen dan was je genoodzaakt om deze zelf te gaan tekenen.

Ik weet nog goed dat ik voor de firma waar ik toen voor werkte een hele hoop standaardonderdelen heb gemodelleerd met de hulp van iParts.
De Excel bestanden met alle afmetingen haalde ik dan van het internet en gebruikte deze om men parts te genereren...
Een hele hoop werk natuurlijk en dat vond Charles toen ook. Het begon met zijn eigen website (www.cbliss.com) waar hij eerst zelf gemaakte onderdelen plaatste en later werden ook ingezonden onderdelen toegevoegd aan deze grote bibliotheek. Enkele gebruikte ik om onze bibliotheek uit te breiden, of nog maar eens te zien hoe je de afrondingen aan een moer of bout kunt makkelijk modeleren...aah, de nostalgie!
Verder weet je natuurlijk dat er ook een hoop handige Macro's op zijn website terug te vinden zijn. Sommige gebruik ik zelfs meermaals per week!
Of zocht u nog enkele Textures of Materials? Die kun je er ook vinden.

Op AU was er een interview met Charles:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Recommended Post Slide Out For Blogger