
Barendrecht, 11 augustus 2009
Autodesk zet BMW-ontwerpdata om in virtuele modellen
Autodesk heeft bekendgemaakt dat de BMW Group een samenwerkingsovereenkomst is aangegaan met Autodesk Consulting voor het automatisch transformeren van ontwerpdata in marketing materials, en voor het ontwikkelen van fotorealistische, geanimeerde modellen van BMW-, MINI- en Rolls Royce-wagens. In samenwerking met Mackevision zal Autodesk de voertuigdata omzetten in Autodesk Maya- en Autodesk Showcase-bestanden, die klaar zijn voor animatie en rendering. Deze fotorealistische virtuele modellen zullen worden gebruikt voor het creëren van marketing materials alvorens de wagens werkelijk worden geproduceerd – waaronder tv-spots, brochures en het bedrijfsprofiel op het web.

Doorheen de volgende 3 jaren zal Autodesk, samen met Mackevision meer dan 240 virtuele modellen ontwikkelen uit de BMW Group-vloot. Autodesk Consulting zal Autodesk Creative Bridge services verlenen om een visuele workflow te ontwikkelen voor BMW, om zo de productiekosten van hun 3D-data te verlagen, terwijl de creatieve flexibiliteit toeneemt. Mackevision – een onderneming gespecialiseerd in CAD-visualisatie voor voertuigdata – zal een uitgebreide pipeline van ontwerpdata verwerken onder begeleiding van het consulting team van Autodesk.

Geen opmerkingen:
Een reactie posten