

Toen ik verleden jaar uitvoerig met 3dconnexion sales director Andy Parnell-Hopkinson kon babbelen, heeft hij me dit gegeven al kunnen inleiden. De gamingmarkt is heel interessant voor 3dconnexion - maar is niet hun hoofdzaak, dat blijft nog steeds het CAD.
Alternatieve applicaties zoals de office interface, google earth of microsoft photosynth - en nu dus ook spelletjes betekenen een mooie aanvulling in het repertoire die bediend kunnen worden door een spacemuis.
De reden waarom het zo lang geduurd heeft voordat men een spacemouse kon gebruiken op een eerste game, ligt aan het proces hoe software wordt gemaakt. De ontwikkeling van een speltitel duurt gemiddeld 2 jaar, en heeft - wat de verkoopscijfers betreft - een levensduur van 6 maand tot 1 jaar. Een extra functie voorzien zoals een 3D spacemuis - was totop heden niet interessant genoeg voor de spelontwikkelaar, omwille van de verhouding ontwikkeling/levensduur. Hoewel 3dconnexion een heel goede developers kit aanbied, is het nog steeds de spelontwikkelaar die de verplaatsingen van een 3D controller moet vertalen naar een actie in het spel.
3dconnexion heeft nu toch een ontwikkelaar kunnen gunstig stemmen om dit te doen.
Het conceptgame van Multiwinia kan zeker nog niet vergeleken worden in klasse met "Far Cry 2" maar geeft zeker al een toekomstbeeld van welke mogelijkheden 3D games in de toekomst nog hebben
Multiwinia Website
Demo download
Bekijk Multiwinia op YouTube - click here
Geen opmerkingen:
Een reactie posten