dinsdag 6 november 2007

Mijn tweede leven...

NieuwsSecond Life, de online 3D wereld volledig gemaakt door zijn bewoners bevat een hele hoop eilanden waar je terecht kunt om mensen te ontmoeten, te dansen, geld te verdienen (in Linden dollars, die je kunt omruilen naar echte dollars), dingen kopen, ....
Autodesk heeft sinds kort ook zijn eigen eiland dat de vorm heeft van het DWF symbool.
U komt toe op het eiland in het "Orientation" gedeelte met de rode loper uitgerold. Deze rode loper loodst u naar de Autodesk University borden die u hier op de linkerkant van deze snapshot ziet.
Deze borden zijn links naar AU pagina's ofwel korte filmpjes.

Daarna kunt u best eens naar de "Autodesk in Second live" presentatie gaan kijken in de "Stage". Dit filmpje toont u wat Second Life is en hoe het Autodesk eiland tot stand is gekomen. Toen ikzelf op het eiland rondwandelde of rondvloog (ja, u kunt in SL vrij rondvliegen alsof u superman of Neo uit The Matrix bent) ben ik maar één persoon tegengekomen die dan eigenlijk geen enkele link had met Autodesk maar gewoon eens kwam rondkijken. Zo ziet u dat ik alleen in de zaal zat om naar het introductie filmpje te kijken.

Mocht er echter wat meer volk aanwezig zijn zou het er zo kunnen uitzien:


Na het filmpje te hebben bekeken heb ik men reis op het eiland verdergezet naar het "concept" gedeelte waar ik Autodesk Inventor stuff wou zien. Veel meer dan enkele links en deze Brokk kraan die me wel bekend voorkomt vind je hier echter niet. Naast de kraan staan ook een paar auto's waar ik het nut niet van inzien. Waarschijnlijk word hiermee de link gelegd naar AliasStudio? Hier is naar mijn mening nog wat werk aan de winkel!


Van Autodesk Labs vind u natuurlijk Project Freewheel overal terug, alhoewel dat deze niet altijd perfect inlaad :)
Het eerste prentje toont je de "Virtual studio".


Daarna ben ik een beetje gaan rondvliegen boven de verschillende gebouwen die alles te maken hadden met Bouwtechniek/Architectuur in het "Building demo" gedeelte van het eiland. In al deze huizen kunt u vrij rondlopen of even relaxen voor de open haart.

Tijdens het vliegen zag ik ineens een hoger gelegen zwevend platform met als bordje "Autodesk Executive Briefing Center", waar de hoge pieten kunnen vergaderen. Waarschijnlijk daarom dat dit platform zwevend boven het geheel hangt. Ik heb me even in één van de stoelen neergeploft maar veel belangrijker voelde ik me er niet door...

Het is dus best wel eens leuk om het Autodesk eiland eens te verkennen, alleen jammer dat er niemand anders die dezelfde interesses deelt in rond liep, maar ik zal zeker regelmatig nog eens terug gaan onder de naam "InventorWizard Rubble" en de hoop niet opgeven!
Barry Ralphs beloofd ons immers dat tijdens Autodesk University enkele interessante sessie in Second Life te plaatsen. Verder kunt u nu al deelnemen aan een wedstrijd om gratis naar AU2008 te kunnen!
Ondertussen ben ik ook al naar andere eilanden geweest en heb ik men outfit al wat kunnen aanpassen...
Als je het zelf eens wenst te proberen dan maakt u simpelweg een gratis Second Life account aan en zoekt u naar het Autodesk eiland of gebruikt u de volgende SLURL: http://slurl.com/secondlife/Autodesk/118/119/23

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Recommended Post Slide Out For Blogger