Net zoals ook andere softwarebouwers dat doen, geeft ook Autodesk een codenaam aan haar produkten tijdens de ontwikkeling. Omdat men meestal ook nog niet weet hoe de definitieve versie zal heten als die op de markt komt, of het nu Inventor 12 of Inventor 2008 werd - spreekt men de versie aan met haar codenaam.
Sinds de eerste versies van Autodesk inventor werden deze codenamen met een bepaalde release gekoppeld, en werden genoemd naar een populair autotype. Sinds Inventor 11 is men begonnen om de namen van bekende uitvinders en wetenschappers te gebruiken. Inventor 2010 heeft de codenaam Sikorsky meegekregen - naar de Russisch-Amerikaanse luchtvaartpionier Igor Ivanovitsj Sikorsky ( 25 mei 1889 - 26 oktober 1972).
Sinds de eerste versies van Autodesk inventor werden deze codenamen met een bepaalde release gekoppeld, en werden genoemd naar een populair autotype. Sinds Inventor 11 is men begonnen om de namen van bekende uitvinders en wetenschappers te gebruiken. Inventor 2010 heeft de codenaam Sikorsky meegekregen - naar de Russisch-Amerikaanse luchtvaartpionier Igor Ivanovitsj Sikorsky ( 25 mei 1889 - 26 oktober 1972).
Igor Ivanovitsj Sikorsky heeft meerdere belangrijke bijdragen heeft gedaan aan de ontwikkeling van de luchtvaart, waarvan zijn uitvinding van de helikopter de bekendste is. Ook ontwierp hij de eerste vliegtuigen die door vier motoren werden aangedreven.
Sikorsky kwam al op jonge leeftijd op het idee om een helikopter te bouwen, daarbij geïnspireerd door de ontwerpen van Leonardo da Vinci. Hij studeerde aan de Marineschool in Sint-Petersburg van 1903 tot 1906 en van 1907 tot 1909 in Kiev aan het Polytechnisch Instituut. Deze studies beëindigde hij echter niet.
In 1909 en 1910 bouwde hij twee prototypes van een helikopter, maar deze mislukten omdat hij geen motor tot zijn beschikking had die zowel licht als sterk genoeg was. Hierna hield hij zich bezig met meer conventionele vliegtuigen, waarmee hij meer succes had. Zijn belangrijkste resultaten waren Le Grand en Ilya Mourometz, zware bommenwerpers met 4 motoren. Dit waren de eerste vliegtuigen met meerdere motoren, en ze werden uitgebreid gebruikt tijdens de Eerste Wereldoorlog. Op 13 mei 1913 was hij zelf testpiloot voor de eerste vlucht.
Na het uitbreken van de Russische revolutie vluchtte Sikorsky, aanvankelijk naar Parijs, maar uiteindelijk naar New York, waar hij op 30 maart 1919 aankwam. Daar werkte hij in eerste instantie als leraar (vanwege het einde van de Eerste Wereldoorlog was er in de vliegtuigindustrie niet veel werk), maar geholpen door een aantal uit Rusland geëmigreerde vrienden richtte Sikorsky in 1923 de Sikorsky Aero Engineering Company op, dat in 1929, één jaar na zijn naturalisatie tot Amerikaan, werd opgekocht door United Aircraft. Dit bedrijf fabriceerde onder meer de S-29, een passagiersvliegtuig voor 14 passagiers, en de S-38, een amfibisch verkeersvliegtuig dat belangrijke diensten deed op vluchten tussen Noord- en Zuid-Amerika.
In de jaren '30 vatte Sikorsky zijn oude droom van het bouwen van een helikopter weer op, en op 14 september 1939 was hij zelf piloot van de eerste vlucht van zijn helikopter, de VS-300. In 1941 werden de eerste helikopters gekocht door het Amerikaanse leger, maar in de Tweede Wereldoorlog werden ze nog weinig gebruikt. Tijdens de Korea-oorlog en de Vietnamoorlog speelden helikopters echter een belangrijke rol. Het door Sikorsky opgerichte bedrijf is tot op heden de meest toonaangevende fabrikant van helikopters. Sikorsky zelf ging in 1957 met pensioen.
Sikorsky kwam al op jonge leeftijd op het idee om een helikopter te bouwen, daarbij geïnspireerd door de ontwerpen van Leonardo da Vinci. Hij studeerde aan de Marineschool in Sint-Petersburg van 1903 tot 1906 en van 1907 tot 1909 in Kiev aan het Polytechnisch Instituut. Deze studies beëindigde hij echter niet.
In 1909 en 1910 bouwde hij twee prototypes van een helikopter, maar deze mislukten omdat hij geen motor tot zijn beschikking had die zowel licht als sterk genoeg was. Hierna hield hij zich bezig met meer conventionele vliegtuigen, waarmee hij meer succes had. Zijn belangrijkste resultaten waren Le Grand en Ilya Mourometz, zware bommenwerpers met 4 motoren. Dit waren de eerste vliegtuigen met meerdere motoren, en ze werden uitgebreid gebruikt tijdens de Eerste Wereldoorlog. Op 13 mei 1913 was hij zelf testpiloot voor de eerste vlucht.
Na het uitbreken van de Russische revolutie vluchtte Sikorsky, aanvankelijk naar Parijs, maar uiteindelijk naar New York, waar hij op 30 maart 1919 aankwam. Daar werkte hij in eerste instantie als leraar (vanwege het einde van de Eerste Wereldoorlog was er in de vliegtuigindustrie niet veel werk), maar geholpen door een aantal uit Rusland geëmigreerde vrienden richtte Sikorsky in 1923 de Sikorsky Aero Engineering Company op, dat in 1929, één jaar na zijn naturalisatie tot Amerikaan, werd opgekocht door United Aircraft. Dit bedrijf fabriceerde onder meer de S-29, een passagiersvliegtuig voor 14 passagiers, en de S-38, een amfibisch verkeersvliegtuig dat belangrijke diensten deed op vluchten tussen Noord- en Zuid-Amerika.
In de jaren '30 vatte Sikorsky zijn oude droom van het bouwen van een helikopter weer op, en op 14 september 1939 was hij zelf piloot van de eerste vlucht van zijn helikopter, de VS-300. In 1941 werden de eerste helikopters gekocht door het Amerikaanse leger, maar in de Tweede Wereldoorlog werden ze nog weinig gebruikt. Tijdens de Korea-oorlog en de Vietnamoorlog speelden helikopters echter een belangrijke rol. Het door Sikorsky opgerichte bedrijf is tot op heden de meest toonaangevende fabrikant van helikopters. Sikorsky zelf ging in 1957 met pensioen.
Interesante links:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten