woensdag 23 april 2008

TNT: Afschuining van een gat op een rond oppervlak


Tips 'n TricksTijd voor alweer een Tips 'n Tricks van één van onze vaste bezoekers, Cor de Vlaming van Bakker Hydraulic BV.
Ditmaal toont Cor ons hoe u een afschuining van een gat op een rond oppervlak plaatst.
"Wanneer U er vroeg genoeg over nadenkt hoe het product er uit komt te zien is reële afschuining op een rond oppervlak vrij eenvoudig. Enkel een kwestie van de juiste volgerde in opbouw!"
Deze Tips 'n Tricks kunt u hier bekijken:
2.23 Afschuining van een gat op een rond oppervlak

Bedankt Cor!
Heeft u zelf een Tips 'n Tricks of heeft een betere/snellere manier dan wij voorstellen? Aarzel niet om ons een mailtje te sturen!

4 opmerkingen:

  1. Anoniem15:26

    Als je een hole feature gebruikt met countersink is het een reële afschuining. Dan moet je geen chamfer toepassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem19:05

    Cor,

    Een vraag die niet direct over de TNT gaat. Welke afbeelding heb je in je chrome spiegeling staan? Je hebt een realistisch beeld, zonder dat er te veel informatie in de spiegeling staat die kan aflijden zoals bv een auto.

    Ik zou graag je *.bmp ontvangen.

    Gr. Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem08:27

    Ben ik wel met hem eens maar je kan nog steeds niet direct een gat op een rond vlak maken, daarvoor moet ik eerst een extra workplane aanleggen op het ronde vlak, ik denk dat mijn methode sneller is
    In mijn geval zijn alle werkvlakken al aanwezig. Om het helemaal mooi te maken kun je natuurlijk direct een gat met countersink op het platte vlak gebruiken en daarna een cilindervorm maken, maar vele wegen leiden naar Rome

    groet Cor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem08:37

    Wat betreft de Chrome instelling het is de normale Chrome (geen black chrome) instelling in IV 2009

    Groet Cor

    BeantwoordenVerwijderen

Recommended Post Slide Out For Blogger