woensdag 5 maart 2008

Tip'n Tricks: Oprollen van dialoogvensters

Tips 'n TricksBij de meeste dialoogvensters van Inventor staat in de rechterbovenhoek een priknaald afgebeeld. Wanneer men dit knopje activeert – en de muis van het dialoogvenster weg beweegt - zal dialoogvenster worden “opgerold” tot aan de titelbalk. Op deze manier kan men weer kostbare schermruimte sparen wanneer in het grafische scherm een handeling of selectie moet worden gemaakt. Indien de muis terug naa de titelbalk van het dialoogvenster beweegt, wordt het volledige venster weer uitgerold.



edit:
Toon Franssen plaatste in een reactie dat hij de priknaald niet ziet. Dat klopt ook voor Inventor versies vanaf Inventor 2008.
Voor oudere Inventor versies geld het bovenstaande. Voor nieuwe versies moet je, zoals Toon aangeeft, via RMK op de titelbalk klik en kiezen voor Auto-hide.


Bedankt Toon voor je opmerkzaamheid!

6 opmerkingen:

  1. Anoniem14:38

    Dat pinneke zie ik niet. Maar als je met de rechter muisknop op de blauwe balk klikt kun je auto-hide activeren.

    Groet,
    Toon Franssen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad Toon, ik heb de post even uitgebreid!
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem00:44

    Allez Stefaan, ik wist niet dat je nog met zo'n oude versie werkte. Het is nu toch 2008 en 2009!

    Groeten,
    Toon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo opmerkzaam ben je dan ook weer niet blijkbaar. Als je goed gekeken had, had je kunnen zien dat de post door Jürgen was geplaatst en niet door mij. :P
    Ik heb gisteren thuis de screenshot toegevoegd.
    We hebben beiden wel een licentie voor Inventor 2008 alleen lopen we op het werk bijna steeds een versie achter...vandaar waarschijnlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja jongens, profesioneel gezien moet ik hiermee toegeven dat ik nog op Inventor 9 zit :-(

    En recentelijk had ik hier een paar CADetten die reclameerden dat hun venstertjes steeds verdwenen - vandaar het ontstaan van de TnT

    Had het in de opwindinng van het moment niet gekontroleerd op 2008 :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. CADetten roflmao! Zo heb ik weer een nieuwe naam voor enkele van men collega's :)

    BeantwoordenVerwijderen

Recommended Post Slide Out For Blogger