vrijdag 21 maart 2008

Navigatie en Parts List Filters in Inventor 2009

Tips 'n Tricks
Inventor 2009 heeft een extra navigatie mogelijkheid. Deze navigatie is vergelijkbaar met deze uit Autodesk Design Review.

Ik herinner me nog dat ik in het begin de KwikViews addin gebruikte vanop KwikMCAD. Deze vond ik toen zeer handig. Na een tijdje schakelde ik over op een 5 knops muis waarin ik de F4 toets aan één van men toetsen toewees. Nu heb ik men 3DConnexion controller...

In het volgende filmpje zie je deze, voor inventor nieuwe navigatie mogelijkheid, aan het werk. Alleen heb ik één bemerking, wat als uw onderdelen op zen kop staan ofzo? Dan kloppen de benamingen toch niet? Het is misschien wel een leuke aanvulling maar ik hou het liever bij een 3D motion controller!
Enkel de Rewind Tool lijkt me wel iets hebben! De rest? Pff...weg ermee. Ik vind dat wiel zo iets vervelend in Design Review. Maken jullie daar wel gebruik van?


Nieuw in Inventor 2009 is de Parts List Filters.
Hiermee kun je uw partslist laten opbouwen met enkel onderdelen die reeds een balloon hebben gekregen, een reeks van numbers, aankoop onderdelen, ...
Zeer interessant!

Zie dit in actie in dit filmpje.

Bron: Incat CAD Geeks

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Recommended Post Slide Out For Blogger